فرمانده نیروی دریایی ارتش: فعالیت دزدان دریایی هنوز هم گسترده است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه گفت : فعالیت دزدان دریایی در سطح منطقه هنوز هم گسترده است و ادامه دارد.

به گزارش  پایگاه مردمی ارتش به نقل از  خبرنگار ایرنا ، امیر دریادار « حبیب الله سیاری » در حاشیه دیدار با هیات نظامی عمان در جمع خبرنگاران گفت: بعضی مواقع چون اخبار مربوط به دزدان دریایی پخش نمی شود ، برخی گمان می کنند که امنیت در منطقه برقرار است این در حالی است که فعالیت دزدان دریایی هنوز هم در منطقه گسترده است.

وی به نمونه ای از حمله اخیر دزدان دریایی به یکی از کشتی های ایرانی اشاره کرد و گفت : هفته گذشته یکی از کشتی های ما دو بار طی یک شب مورد حمله این دزدان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت در منطقه منوط به حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ گفت : احتمال خطر حمله دزدادن دریایی در منطقه به ویژه در خروجی خلیج عدن ، و وسط دریای سرخ زیاد است.

وی گفت : ممکن است برخی این سوال را بپرسند که چرا فقط کشتی های ایران مورد حمله دزدان قرار می گیرد ؟ این در حالی است که دزدان دریایی به هر کشتی که در شرایط مناسبی باشد ، حمله می کنند.

سیاری با بیان اینکه حدود 30 کشور جهان در مطنقه در حال گشت زنی در آب ها هستند تا امنیت کشتی ها را برقرار کنند ، گفت : جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا امنیت کشتی های تجاری کشورهای دیگر در منطقه را هم تامین کند.

وی گفت : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانی تاکنون دو هزار و 400 فروند کشتی را در منطقه اسکورت کرده است که اگر این کار را انجام نمی دادیم الان یا مورد حمله دزدان دریایی قرار می گرفتیم و یا به سمت کشورهای دیگر برای تامین امنیت کشتی هایمان دست نیاز دراز می کردیم.

وی افزود : طی حدود شش سال گذشته در مسیر دو هزار و 500 کیلومتری از بندر عباس تا باب المندب ، امنیت کشتی را تامین کرده ایم .



**ناوگروه سی ام ارتش در بندر دارالسلام

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ناو گروه سی ام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون در بندر دارالسلام تانزانیا است اشاره کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان گفت: ماموریت این ناو گروه پیام صلح و دوستی تحکیم روابط با کشورهای جنوب آفریقا است .

وی با تشریح مأموریت ناوگروه سی ام این نیرو در آب های آزاد پرداخت و گفت: این ناوگروه با حضور در آب های آزاد، امنیت کشتی های جمهوری اسلامی ایران بویژه در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ را پیگیری می کند و گروه های تجسسی مختلفی را در سطح دریاهای آزاد هدایت می کند.

سیاری با بیان اینکه ناوگروه سی ام اجازه یک سفر بلندمدت را پیدا کرده است گفت: این ناوگروه در سفرهای پیشین حتی تا جبل الطارق در شرق دریای مدیترانه نیز مأموریت انجام داده است و در سفر اخیرش نیز به آب های سریلانکا و چین رفته است.

مقام عالی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این ناوگروه هفته گذشته با عبور از خط استوا برای اولین بار در اقیانوس هند جنوبی در بندر دارالسلام تانزانیا به مدت چهار روز پهلو گرفت، افزود : ناوگروه یاد شده با پیام صلح و دوستی در تحکیم روابط با کشورهای جنوب آفریقا مأموریت خود را دنبال می کند. البته هنوز در خصوص ادامه مأموریت این ناوگروه یا بازگشت آن به محل مأموریت قبلی دستوری به ما نرسیده است. وی افزود :ناوگروه سی ام در صورت صدور دستور از ستادکل به جنوب آفریقا سفر خواهد کرد.



**پیمودن حدود 17 هزار مایل طولانی ترین ماموریت ناوگروه ها

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص ماموریت های طولانی ناوگروه ها گفت : طولانی ترین ماموریت ناوگروه های ما تا حدود 17 هزار مایل دریانوردی بوده است .

سیاری افزود : ناوگروه های ما در طولانی ترین ماموریتشان به سمت دریای چین ، اقیانوس آرام ، هندوستان ، سری لانکا ، مالزی و اندونزی دریانوردی کرده است .



**برگزاری رزمایش های مشترک

دریادار سیاری همچنین به برگزاری رزمایش های مشترک هم اشاره کرد و افزود : ناوگروه های صلح و دوستی کشورمان در هر کشوری که پهلو می گیرد رزمایش مشترک یک روزه انجام می دهد که رزمایش های مشترک در بمبئی ، عمان و بندر کراچی پاکستان از جمله آنها است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: احتمالا با کشور تانزانیا نیز رزمایش یک روزه انجام می شود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا